MÁV Y kocsik érkeztek, narancssárga ajtóval

Legújabb modelleink Y kocsik a IV. korszakból, egyből három darab. A TT méretarányú B és Bc személykocsik a nyolvanas évek végén jellemző, korhű festéssel már kaphatók a Modellgyárban!

y kocsi b 20-80 narancssarga ajto
B 20-80-as kocsi narancssárga ajtóval

A négytengelyes gyorsvonati személykocsikat először Győrben készítettek a 60-as és 70-es években, majd az NDK területén működő gyárakból (Bautzen és Görlitz) és Lengyelországból szerezték be őket. Ütközők közötti hosszuk 24,5 m, maximális megengedett sebességük 140 km/h. A 20-80-as fülkés személykocsikat a MÁV az NDK-beli Bautzeni Vagongyárból szerezte be 1981-ben, összesen 35 db-ot rendeltünk, ma 25 db van forgalomban. A fekvőhelyes kocsi az 59-41-es sorozatból való, a ezeket 1978-ban szerezte be a MÁV. A festés a 80-as évek végét idézi, amikor biztonsági okokból narancssárgára festették az oldalajtókat. A kocsik mind belföldön, mind a  Vasutak Együttműködési Szervezetének (OSZZSD) tagországaiban közlekedtek.

fekvohelyes narancssarga ajto
Fekvőhelyes (kusett) Y kocsi, oldalán a jellegzetes háromnyelvű felirattal

A modellek

A fülkés személykocsi két-, a fekvőhelyes egyféle pályaszámmal érhető el. A modellek alapja egy Tillig modell, melyet a Modellgyár biztosít. A kocsik megegyeznek a gyári modellekkel, azoktól csak festésükben térnek el, azokkal egy szerelvénybe sorozhatók.