MÁV mérőkocsi érkezett, TT méretben!

MÁV mérőkocsi érkezett, TT méretben!

Legújabb modellünk egy MÁV mérőkocsi. A mérőkocsikat műszaki ellenőrzésre használják, hogy biztosítsák a pálya megfelelő állapotát. Mivel a mérések hosszú napokig tarthatnak, ezért a kocsiban nem csak a mérőfelszerelés, hanem a személyzet pihenése is biztosítva kell hogy legyen. Ezt a kocsit például egy csehszlovák fekvőhelyes kocsiból alakították ki, és átalakításkor ügyeltek, hogy maradjon meg párRead more about MÁV mérőkocsi érkezett, TT méretben![…]

MÁV Y kocsik – három újabb kocsi, TT méretben!

MÁV Y kocsik – három újabb kocsi, TT méretben!

Három újabb MÁV Y kocsi érkezett a Modellgyárba. A modellek B és Bc személykocsik – két fülkés kocsi és egy fekvőhelyes személyvagon. Az 59-41-es fekvőhelyes kocsit a MÁV 1978-ban szerezte be Bauztenből, anno 30-at rendeltünk, ezek nagy része az új évezredre kikopott az állományból. A fülkés személykocsik 20-80-asak, ezeket 1981-ben rendelték, szintén Bautzenből. A kocsik 24,5Read more about MÁV Y kocsik – három újabb kocsi, TT méretben![…]

MÁV Y kocsik érkeztek, narancssárga ajtóval

MÁV Y kocsik érkeztek, narancssárga ajtóval

Legújabb modelleink Y kocsik a IV. korszakból, egyből három darab. A TT méretarányú B és Bc személykocsik a nyolvanas évek végén jellemző, korhű festéssel már kaphatók a Modellgyárban! A négytengelyes gyorsvonati személykocsikat először Győrben készítettek a 60-as és 70-es években, majd az NDK területén működő gyárakból (Bautzen és Görlitz) és Lengyelországból szerezték be őket. ÜtközőkRead more about MÁV Y kocsik érkeztek, narancssárga ajtóval[…]

GySEV M62-903 – GySEV Szergej a 90-es évekből!

GySEV M62-903 – GySEV Szergej a 90-es évekből!

Modellünk a GySEV M62-903 pályaszámú mozdonya az V. korszakból. A mozdonyok a GySEV szolgálatában maradtak egészen 1996-ig. Sajnos az UIC szabványoknak megfelelő pályaszámokat már nem kaptak, viszont még egy festési variánst megéltek, mielőtt a MÁV-hoz kerültek volna. A GySEV M62-903 története: A Szergejek oldalára (a többi GySEV járműhöz hasonlóan) sárga csík és paralelogramma került, egyebekben a MÁVRead more about GySEV M62-903 – GySEV Szergej a 90-es évekből![…]

GySEV M62 Szergej – mozdonyok a IV. korszakból!

GySEV M62 Szergej – mozdonyok a IV. korszakból!

Noha a MÁV a fő alkalmazójuk, a GySEV-nek is voltak M62-esei 1967 és 1996 között. Új Szergejeink a GySEV M62-esei a IV. korszakból. A mozdonyok elérhetőek M62-901 és M62-903 pályaszámmal. A két Szergej nem csak pályaszámban, de festésben is eltér: a 901-es a MÁV vérnarancs-sárga mintáját, míg a 903-as a korai bordó festést követi. A GySEV SzergejekRead more about GySEV M62 Szergej – mozdonyok a IV. korszakból![…]

Szergej a VI. korszakból – több is!

Szergej a VI. korszakból – több is!

Az M62-esek kiállták az idő próbáját. Számuk megfogyatkozott, helyüket modernebb, gazdaságosabb, környezetkímélőbb megoldások vették át, de még a mai nap is több, mint 80 darab robog Magyarország vasúthálózatán. Három új, kétezres évekbeli Szergej jött a Modellgyárba, melyeket szeretnénk most bemutatni nektek. A még mindig aktív mozdonyok legtöbbje remotorizált változat, a renovált modellekbe a Caterpillar dízelmotorjait építették be.Read more about Szergej a VI. korszakból – több is![…]

M62-001 – a legelső Szergej!

M62-001 – a legelső Szergej!

Legújabb Szergejünk nem más, mint a sorozat legelső példánya, az M62-001-es mozdony. Kétféle kivitelben, azaz eredeti, MÁV feliratokkal, illetve az M62-es 50 éves évfordulójára készült MÁV Start színekben is elérhető a “luhanszki nagyvas”. Modellünk a MÁV részére a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár által kifejlesztett mozdony legelső példánya. A mozdony anno modernnek számított, a MÁV egyik büszkesége volt, nem csoda, hogyRead more about M62-001 – a legelső Szergej![…]

Átmeneti festéssel ellátott M62 Szergej jött!

Átmeneti festéssel ellátott M62 Szergej jött!

Legújabb Szergejünk az M62-011-es pályaszámot viselő modell. Festése a IV. korszakból származó átmeneti festés, mely végül nem lett sokáig használva az M62-eseken. Az átmeneti festés a ma ismert vérnaracs-sárga festés előtt volt a Szergejeken. Az M62-011-es volt az első, amit ilyenre mintájúra festettek. Az minta csak rövid ideig volt használatban, a mozdony oldalán látható MÁV logó pedigRead more about Átmeneti festéssel ellátott M62 Szergej jött![…]

Vörös csillagos M62 Szergejek érkeztek!

Vörös csillagos M62 Szergejek érkeztek!

Az M62 Szergej újabb példányai készültek el, ezúttal korai, IV. korszakbeli vörös csillagos vérnarancs-sárga felfestéssel. A mozdonyok kétféle pályaszámmal érhetők el. A két modell nem csak pályaszámban tér el, az M62-052-es mozdony sötétszürke, míg az M62-105-ös mozdony világosszürke festést kapott. A vérnarancs-sárga festést a ’80-as években vezették be, és a mai napig a legtöbb Szergejnek ez maradtRead more about Vörös csillagos M62 Szergejek érkeztek![…]

M62 Szergej – új mozdonymodellek készültek el!

M62 Szergej – új mozdonymodellek készültek el!

Megérkeztek az M62 Szergej mozdonyok, korai, bordó színű, bajszos festéssel, H0 méretben. A “luhanszki nagyvas”-nak is hívott mozdony kétféle kivitelben érhető el nálunk: M62-082-es pályaszámmal és bajszos, bordó színű festéssel, illetve M62-013-as pályaszámmal és egyszerű, bordó festékmintával. A mozdonyt a MÁV részére a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár fejlesztette ki. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már aRead more about M62 Szergej – új mozdonymodellek készültek el![…]