Az M62-esek kiállták az idő próbáját. Számuk megfogyatkozott, helyüket modernebb, gazdaságosabb, környezetkímélőbb megoldások vették át, de még a mai nap is több, mint 80 darab robog Magyarország vasúthálózatán. Három új, kétezres évekbeli Szergej jött a Modellgyárba, melyeket szeretnénk most bemutatni nektek.
A még mindig aktív mozdonyok legtöbbje remotorizált változat, a renovált modellekbe a Caterpillar dízelmotorjait építették be. Ezekben a mozdonyokban viszont még az eredeti Kolomna 14D40-es motor van. Az ezredforduló utáni korszakból három narancssárga Szergej érhető el a Modellgyárban, a MÁV Start 628-265-ös mozdonya, illetve a MÁV Trakció M62-231 pályaszámú modellje, eredeti pályaszámmal, vagy új, “telefonszámos” felfestéssel is.
Az átalakítás:
A mozdonyokat egy Gützold, vagy Roco márkájú, H0-s Szergejből tudjuk kialakítani. Ha az megvan, gondosan lefestjük és felmatricázzuk, hogy úgy nézzen ki, mint az eredeti, csak kicsiben.